OT: Nove pasy a zadost o navod na EMP zbran

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Sobota Březen 14 18:29:28 CET 2009

Puvodni zprava ze dne 14.3.2009 od Petr Kubáč:

> predstavte si kufr s bombou ktery bouchne kdyz si z RFID precte
> cislo VASEHO pasu - dobry zpusob misto rozvodu ne ?

A neni preci jen levnejsi te pichnout kudlickou-rybickou, nez vymyslet
slozite aktivacni mechanismy a shanet vybusniny?

> Nebo bouchne kdzy z RFID dat vyplyne ze kolem jde American (na Cechy
> se asi bude soustredit malokdo)

Nekdo tu psal, ze ten pas ma kovove stineni. Takze kazdy jde kolem
kufru, prilozi na nej svuj otevreny pas a ceka, jestli to bouchne nebo
ne?

> A potom je tu jeste seda zona - soukromi fyzickych osob je zakonem
> chranene a kolik je firem, ktere nabizeji "specialni prostredky" uz
> dneska - tyhle firmy se jen tresou na prodej maskovanych ctecek
> RFID.

Tyhle firmy ty specialni prostredky formou spamu nabidnou uplne vsem,
protoze je to daleko levnejsi, nez tridit jakakoliv data a omezit tak
pocet svych budoucich zakazniku.

Ja bych naopak uvital, kdyby mi tyto spolecnosti prestaly posilat spam
na specialni prostredky, protoze je nepotrebuji, a misto toho mi
zacaly posilat spam na nejake pro me zajimave veci.

> Tohle je lakadlo, kterem tezko lze odolat - libilo by se vam
> predkladat obcanku pred vstupem do samosky? Libilo by se vam kdyby
> samoska vycitala vase RFID dokumety bez vaseho vedomi ?

Proc by to mela delat? A pokud ano, proc by to nemela delat uz ted? Je
opravdu tak velky problem poridit maly scanner/kameru s OCR? Existuje
Zakon na ochranu osobnich udaju a ten tohle napriklad nepovoluje.
Samoska nemuze takove udaje ukladat.

> Na druhou stramu - libilo by se vam, jako majiteli samosky (herny,
> bordelu) kdyby vam do denniho logu naskakovaly cisla obcanek vasich
> zakazniku ?

Ne. Na co by mi to bylo? Cislo obcanky je na dve veci. Existuji
klubove karty, kdy ti takovy dodavatel nabidne urcite vyhody za to, ze
prave tyto udaje poskytnes. Jdes natankovat na pumpu, das kartu,
dostanes body, no a oni maji udaje, mohou si sledovat, jak casto
tankujes, kde na jejich pumpach tankujes, jake kupujes doplnkove
zbozi... Zcela legalne, zcela dobrovolne.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz