Mrazák jako "akumulační spotřebič"

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Čtvrtek Březen 12 08:31:35 CET 2009

> To mate takovy rozdil v sazbach? Ja mam teda el. Topeni a je to
> zanedbatelne, u samotneho bojleru to mozna bude mit vliv ale tam je NT jen
> 4h denne, ne?

Zdravim,
  ono pocitani rozdilu tech sazeb je velmi nepruhledne, ale mne to nezda tak
zanedbatelne. Pouzil jsem kalkulator na strance
http://www.pre.cz/domacnosti/produkty-a-ceny/kalkulator.html
  a zadal tam sve parametry (sazbu a hlavni jistic). Poprve jsem zadal
nahrubo odstrelenou spotrebu 3000 kWh (asi rocne, nemaji tam, za jakou
casovou jednotku je to pocitano) - moje spotreba je rozhodne vyssi -
jen do vysokeho tarifu a 1 kWh (0 nelze zadat) do nizkeho. Vyslo nejakych
15970 Kc. Pak jsem to otocil (1 kWh VT a 3000 kWh NT) a vyslo mi 7747 Kc,
coz je mene nez polovicni cena. Pri vyssi spotrebe bude vyhodnost jeste
vetsi.

  TUV nepouzivame, mame to jen na akumulacky, a presne teto periody bych
vyuzival na ten mrazak.

  S pozdravem Pavel Troller