OT: Mrazák jako "akumulační spotřebič"

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Čtvrtek Březen 12 06:37:42 CET 2009

Zdravím,
  při přemýšlení nad možnými úsporami plateb za el. energii mne napadla idea
upravit mrazák tak, aby pracoval jen v době nízkého tarifu. Jde vlastně o
akumulační spotřebič, který sice akumuluje zimu, nikoliv teplo, ale princip
je snad stejný.
  Napadlo mne prostě napevno sepnout spínač trvalého mražení (je na panelu
mrazáku) a síťový přívod připojovat pomocí HDO jen v době NT. Při hlavní
části nízkého tarifu v noci by se mohl namrazit i více než na těch
požadovaných -18C a pak by se tou odpolední periodou "přidomrazil". Rozumná
teplota by tam snad mohla vydržet po celých 24 hodin, ikdyž je mi jasné, že
kolísání bude podstatně větší.
  Vyvstávají následující otázky:
  1) Nebude tento režim příliš vadit agregátu ?
  2) Vadí větší kolísání teploty zmrazeným potravinám ? Předpokládám, že
teplota by nevystupovala řekněme nad -6C (bylo by nutno to ověřit)
  3) Nezkoušel to už náhodou někdo ?

  S pozdravem Pavel Troller