náhrada EGA monitoru

Petr Kuklinek Petr.Kuklinek@GUMOTEX.CZ
Úterý Březen 10 06:59:49 CET 2009

Dobrý den,

řešil jsem podobný, možná i trochu složitější problém,tedy náhradu RGB
monitoru.
Dodavatel stroje nám nabídl vcelku "levnou" náhradu s LCD za pouhých cca
3500 EUR.
Takže jsem byl rád, když jsem našel relativně levnější řešení , kdy LCD
umí:
RGB, CGA , EGA a VGA

http://www.converters.tv/products/vga_to_vga/650.html

Patřičný konektor je potřeba samozřejmně dobastlit.
Samozřejmně v režimu EGA tento monitor zvládá asi jenom 8 barev,
ale důležité je, že si poradí  s vertikální a horizontální frekvencí,
což žádný "pasivní" převodník nedokáže, protože např. žádné VGA
neumí horizontální frekvenci pod cca 32 kHz. Dokonce jsem slyšel,
že u CRT monitorů při takovýchto pokusech hrozí zničení vychylovacích
zesilovačů.

Kuklínek