Sodikove vybojky

gatilo gatilo@centrum.cz
Pondělí Březen 9 21:25:50 CET 2009

 9.3.2009, 21:19:20

Tesla vyrabela i specialni konstrukci sodikovych vybojek, urcenou jako
nahrada za vybojky rtutove, ty zapalovac nepotrebovaly. Ale oznaceni
uz nevim i kdyz v davnych dobach jsem jich nekolik desitek instaloval,
proto si to pamatuji.
Ty teslacke zapalovace mely dost protiatomovou konstrukci. Hlinikovy
valec o prumeru cca 5 cm a 25 cm delky, vaha tak 2-3kg, uvnitr plne
velkych feritovych civek.
Nejake povidani jsem ofotil, posilam soukrome.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz