Diodove bloky 50A - prehrivani

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Pondělí Březen 9 15:35:54 CET 2009

S podobným problémem jsem se setkal asi před rokem. Jednalo se o 50A můstky
ve 40A zdrojích. Nikdy s nimi neměli problémy. Od jisté doby (pravděpodobně
dokoupení nových zásob) se začaly objevovat zmetky, které odcházely v
průběhu zahořování.

PH

From: "Koder Petr" <Koder.Petr@azd.cz>
Při mereni jsem mel na vyvody pripajeny CU vodic 2,5mm2. Proud byl 10A a
proto nepredpokladam, ze bylo pripojeni zdrojem toho namereného tepla.

Podle průběhu napeti a teploty usuzuji, ze teplota prechodu diod odpovídá
spise teplote vyvodu než teplote chladice.

Chladit vyvody by asi slo, ale cekal jsem spise chlazeni skrze chladici
plochu k tomu urcenou. Mechanicky nemám chlazeni skrze vyvody vyresene :).

Vyzkoušet sice muzu ledacos, ale ja bych se rad dobral spolehliveho reseni z
dlouhodobého pohledu. Opakovatelnost konstrukce muze byt další vitane plus.

Samostatne diody jsou sice drahe, ale asi je to jistejsi reseni meho
problemu. Tedy pokud vyrobce samostatných diod alespoň trochu dodrzi
parametry z katalogových listu.

Cekal jsem, ze se ozve někdo, kdo ma s timto problemem zkusenosti. Ted by
potěšila i informace typu "me to funguje" s mustkem od vyrobce XY pri proudu
Z, kde Z bude vetsi nez alespoň 25A
Takhle si budu muset delat bordel, kourove efekty a smrad sam u sebe doma
:).