Re: MCP4011

Vojtěch Bubník bubnikv@seznam.cz
Pondělí Březen 9 13:03:14 CET 2009

Já jsem v jednom zařízení použil dva MCP 4011. Jak se s čipem komunikuje je celkem srozumitelné z katalogového listu.

1) Nastav U/D. Pokud bude 1, v dalších krocích se bude čítat nahoru. Pokud 0, v dalších krocích se bude čítat dolů.
2) Nastav CS na nulu.
3) Každá sestupná hrana U/D přičte či odečte jeden krok z 64 v závislosti na stavu U/D v kroku 2. To znamená, pokud jsem nastavil v kroku 1 U/D na 1, potom každá hrana dolů na pinu U/D v kroku 3 zvedne počitadlo. Pokud jsem nastavil U/D v kroku1 na 0, potom v kroku 3 nejdříve nastavím U/D na 1, nic se neděje. Pak každá sestupná hrana čítá dolů.

Čip má jednu záludnost, na CS je interní pullup "odpor" maximálně 16k, viz datasheet.

Další oříšek je rušení z digitální části do analogové, pokud se s čipem komunikuje, a také prskání při přepínání v odporové síti. Pokud to překáží, třeba v NF obvodu, je potřeba krátké pulzy filtrovat dolní propustí. V datasheetu jsou příklady schemat s digitálním potenciometrem ve zpětné vazbě operačního zesilovače a digitální potenciometr je překlenut kondenzátorem malé kapacity.

Vojta Bubník