Piatok: WWW ma 20 rokov

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Neděle Březen 8 11:38:29 CET 2009

To je pravda, ze to nie je problem technologie; vsetko je problem ludi a nie technologie, to je jasne uz od cias rozbijacov strojov... ;-)

Pouzitie atomovej energie je prisne kontrolovane a zneuzitie - ktore moze negativne ovplyvnit zivot ludi - je trestane.
Naviac, v sestdesiatych rokoch vladlo akesi opojenie atomovou energiou, vysledkom bola nedbalost co viedla napr. k Cernobylu. Naopak, teraz vladne akasi prehnana reakcia, co tiez nie dobre.

Na pomerne rozsiahle zneuzivanie "modernych" webovych technologii bohuzial nie je ani "spolocensky" nazerane ako nieco zle. Ked dojde za niekolko rokov k postupnemu ukonceniu platnosti Moorovho zakona, bude sa na to plytvanie nadavat, a je mozne, ze tiez nastane neprimerana reakcia.

Konkretny priklad toho zneuzitia je prave ten NXP, to som nenapisal nahodou. Ked tu stranku "modernizovali", rozosielali taky dotaznik, ze co si o tom ludia myslia - bolo treba prejst takym debilnym videom, akoze reklama, no a potom ten dotaznik. Tak som tam napisal, co som si myslel, ze to je vsetko kontraproduktivne, ze to nevylepsilo obsah ani prehladnost, a radsej nech peniaze daju tym, co by mohli vylepsovat datasheety atd. - snazil som sa byt slusny. Tusim som spomenul aj to ich nestastne uz vyse desatrocie degradujuce forum. Dostal som automaticku odpoved, ze dakuju a ozvu sa mi. Neozvali sa.

Mozete si dohladat reakciu ludi na ten upgrade na roznych forach - uplne jednoznacne vsetci, co sa k tomu vyjadrili, boli proti. V jednom pripade dokonca sa ozval aj niekto z NXP a prislubil, ze pripomienky zohladnia. Nezohladnili.

wek