vykon topeni

Jan Kral kral@fortech.cz
Čtvrtek Březen 5 22:33:31 CET 2009

Jestli jste zadaval vnitrni teplotu 36 stupnu bude asi chyba v tom, ztraty by pak byly o dost vetsi nez pri normalnich 20-22 uvnitr, jestlize mate za prickou stejnou teplotu jako v mistnosti, tak ztraty nejsou.
Proc si myslite ze by mel byt vysledek mezi tim co spocital topenar a tim co vy? Zakladni uvaha je v tom, kdo dodava material (a ma na nem svuj profit) a kolikrat se jako zakaznik topenarovi vratite. Nic ho nenuti, aby vam neco usetril, ba naopak.
Cena teles a kotle je dost zasadne zavisla od velikosti, takze kazde nadhodnoceni potrebneho vykonu se odrazi zasadne na zisku topenare. Uplne stejne je to i u potrubi, zvlast kdyz se to dela v medi, ale tady pozor, protoze i kdyz podle vypoctu staci pro preneseni pozadovaneho vykonu napr. 12 mm, tak muze byt paradoxne cena vyssi nez u 15mm trubky, coz je asi nejbeznejsi prumer. Pro vypocty vykonu jsou na netu bezne dostupne free software a to i pro vypocty potrebnych dimenzi potrubi.

JK