pre zaujimavost: 30GHz nadobicko

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Čtvrtek Březen 5 13:36:36 CET 2009

ano, ano, presne ako hovoris. Straty su tam neunosne, na prenos vykonu
na dlhsie vzdialenosti ako 1m sa to nepouziva. Namiesto toho pouzivaju
multi-modovy vlnovod s priemerom asi 5cm vyssim, ktory ma straty ak si
dobre pamatam tak o 2 rady nizsie a do toho maleho sa to narve az na
poslednom kusku.
Ono aj tych 200MW su ultra kratke pulzy, inak by tam doslo k prierazu
plus vlnovod by sa ohmickymi stratami roztavil.
Myslim ze najefektivnejsi prenos energie je zatial vzduchom samotnym vo
forme elektromagnetickej vlny.