Neboootujici pocitac [OT?]

Saša Svobodová sasa@zirafoviny.cz
Středa Březen 4 16:07:05 CET 2009

Hezke odpoledne,

    tridim stare desky z pocitacu a narazila jsem na jednu, ktera se
tvari jako ze je v poradku, ale nechce se dostat nikam dal, nez do
SETUPu. tam vidi vsechny periferie, umi najit disky a tak podobne. Kdyz
se ale pokusim o spusteni libovolneho operacniho systemu, tak pocitac
skonci hlaskou "Computer has not started. Please insert system disk and
press Enter" cimz veskere snazeni konci.

    Vim, ze to nema dneska smysl, ale me zajimalo, spise ze zvedavosti,
co to muze byt za chybu? Pocitac nenabehne ani z diskety ani z disku,
pricem oboje je v poradku a funguje. Pri pokusu o start z diskety to
napise tuto hlasku, pri pokusu z disku jeste napise hlasku o
nedostupnosti HDD. Pokud jsem ale v SETUPu, tak disky normalne vidi a je
schopen je i sam identifikovat (tedy do sveho maxima).

    Jinak je to deska s procesorem AMD 80586 (skutecne to ma na sobe
napsane) s 16 MB RAM a podivnym BIOSem na ktery si tedka nemohu
vzpomenout. Pripomina PHOENIX BIOS, ale je to jine. Zitra si snad
vzpomenu a napisu si to do sve externi pameti. Bios je z roku 1995.
Deska ma integrovanu videokartu Trident, dva radice IDE, porty, PS2 mys
a klavesnici, radic disketove mechaniky, pak jeste nejake dalsi,
nezname, konektory a "stromecek" na kterem je i PCI sbernice.

    Dekuji za pripadne rady, opravdu mi tedka jde spise o zvedavost nez
o neco praktickeho :-)

					Saša K. Svobodová