Degradacia elektrolytickych kondenzatorov, was: Porovnani predradniku Sinecan a Osram

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pondělí Březen 2 08:45:28 CET 2009

> O formování dlouho skladovaných kondenzátorů jsem naposled slyšel na
> průmyslovce. Teď to asi nikoho nezajímá :-))

No samozrejme, kto by pocuval hundranie starcov.

Lenze nejde len o skladovanie pred osadenim kondika do plosaku.

Dnes pribuda tych geretov ktore maju relativne velke elektrolyty pripojene priamo na sietove napatie.

Cim dalej tym viac sa jedna sa o gerety, ktore sa predavaju v nespecializovanych obchodoch, vid tie predradniky. Skladnik v nejakom obchode so svietidlami o tom ani nema ani potuchy, takze tie predradniky pokojne bachne na najvyssiu policu (su relativne dobre skladne, rozhodne lepsie ako kristalovy luster) v nejakom uzavretom nevetranom sklade, kde v lete moze pri strope byt pokojne aj 50-60 stupnov. Ako som pisal, zivotnost klesa (presne podla Arrheniovej rovnice, kedze ide o elektrochemicky dej) s teplotou, a pri medznej teplote (t.j. tych 85 stupnov pre tie lacnejsie kondiky) je to typicky 1000 hodin, co je asi poldruha mesiaca.

Ergo, cim dalej tym castejsie budeme svedkami toho, ze pri prvom zapnuti takyto geret urobi bum.

wek