[OT] Jak zapnout SMART na SATA disku

Raven raven@wo.cz
Pondělí Březen 2 07:38:59 CET 2009

Dobre rano, tak se take s podobnym problemem potykam.
Dostal jsem se k tomu pres problem s ext. diskem.
Mam ext. disk SeaGate Free Agent Pro 750, jenz ma porty USB, FireWire i
eSATA. Dale mam desku Gigabyte GA-MA78G-DS3H - AMD 780G. OS XP pro SP3.
Jelikoz deska nema eSATA pouzivam zaslepku (backpanel) s eSATA pichnutej
do SATA na boardu. Na USB i FireWire vse OK. Pokud zapojim disk do eSATA
tak kopirovani do PC na kterykoliv disk (jo.. v PC ma 2 disky Samsung,
320 a 750GB, oba na SATA) je OK (cca 60000-65000 KB/s). Pokud kopiruju
na ext. disk delsi soubor (jednotky az desitky GB) tak po urcitem case
(pokazde jinem) dojde k chybe. TC pise plny disk, coz je nesmysl. Pokud
plnim disk Acronisem tak dojde take k chybe. Kdyz v Acronisu navolim
nejvetsi kompresi tak to obvykle projde. Zrejme z duvodu pomalejsiho zapisu.
Tento disk u kolegy (ma take zaslepku s eSATA) se chova bezchybne. Jeho
ext. disk WD se u me take chova bezchybne.....
Proto jsem se chtel zamerit na S.M.A.R.T. toho SeaGate. Zkusil jsem
SpeedFan, ale nevidim jediny disk!!!
Zkusil jsem SeaTools, tam se disky zobrazi, ale to je vse, nechce s nimi
dal pracovat
S.M.A.R.T. je biosu zapnute.
Tak uz vazne nevim....

Snad zkusim z krabicky disk vybagrovat a zapojit primo v PC. No, ale je
stale v zaruce a jinde jede...

S pozdravem Raven