Dural 2 mm - prosba

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Pondělí Červen 29 10:32:53 CEST 2009

Nejlepší řezná kapalina jaká kdy existovala je tetrachlormethan
(tetrachlór), bohužel je poněkud zakázaný a blbě se shání, naposledy
se doporučoval někdy ve dvacátých letech (asi se jim hromadili
otrávení soustružníci).

Na ručně dělané závity (i do hliníku) místo toho používám včelí vosk
(maže skvěle, hůř chladí ale to při ruční prácí obvykle nevadé a pěkně
voní). Musí se volit vyšší otáčky aby se pokud možno tavil, ale to v
době elektrických šroubováků není problém. Samozřejmě sadové závitníky
jsou definitivně vyšlé z módy, strojní závitník (to je ten s tou
spirálou jak někdo psal) to zvládne lépe. Bohužel bývá dost drahý.

Aleš Procháska