OT Rtut - jak to dopadlo

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Sobota Červen 27 22:49:53 CEST 2009

Mno, na chemii sme sa ucili, ze to nema byt voda, ale olej, lebo voda by sa odparila a potom by sa odparila aj ortut.

Moja mama mala na starosti skrinu s jedmi -  v sklade jedna taka klasicka plechova skrina s visacim zamkom postavena niekde v kute pri stenne - a mali tam okrem ineho zabrusenu flasu s asi kilom ortute, co nepouzivali, ale nevedeli sa jej zbavit. Bola na spodnej polici aj s ostatnymi nepotrebnymi chemikaliami, nikto sa tam nikdy nehrabal. Pri jednej inventure sa tam trocha lepsie pozrela, a ajhla: v zadnej stene skrine diera ako past... Zrejme na tej ortuti bolo naliate nieco co sa odparovalo (mozno voda, mozno petrolej), a za tie desiatky rokov co to tam stalo sa to stihlo odparit aj cez ten zabrus uplne a za tym sa uz odparovala ortut a pekne papala zelezo... ;-)

wek