RE: trafa pro měnič

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pátek Červen 26 08:52:23 CEST 2009

Ja neviem, uz tu o tom kecate dlho, a pritom to je principialny problem.

Zakladny problem je v tom, co je to vlastne 1f motor? Asi nie komutatorovy, to by ste tu nediskutovali.

Asynchron ako ko vymyslel Tesla z principu nemoze fungovat na 1 fazu, takze sa nejako musi dalsia faza "vyrobit". Na to je privela konstrukcnych fint - a niektore (ak nie vacsina) z nich su silne zavisle na frekvencii a jednoducho nefunguju na frekvencii prilis odlisnej od nominalnej - aby bolo mozne jednoznacne na prvy pohlad urcit, ci sa tym neznici motor alebo menic alebo oboje.

Takze si to vyrobcovia tych menicov jednoducho nelajznu.

Ak je ten motor s kondenzatorom a ten kondenzator je tam na trvale posuvanie faze (t.j. su tam 2 vinutia), a ak je ten motor dostatocne dimenzovany aby zniesol zvysene straty pri pouziti s menicom a menic je skonstruovany tak, ze to znesie znesie, tak sa niekedy daju pouzit 2 fazy z menica bez kondenzatora.

Vsimnite si to mnozstvo "ak" -  ani ja si nelajznem, ze ten motor alebo menic spalite.

wek