OT: pneu
Stanislav Šmejkal
smejkal@smejkal.com
Čtvrtek Červen 25 18:49:29 CEST 2009
Vsechno videl, vsude byl. Na zimnich jsem jezdival po Praze v dobe, kdy to byla
exotika a naucil jsem se hlidat i prostor za sebou prave z duvodu, ze si mistni
machri mysleli, ze ridicske schopnosti nahradi chybejici techniku. A zimni pneu
jsou ta technika, ktera dela divy.
http://www.autorevue.cz/Autori/Na-zimu-se-letni-pneumatiky-nehodi-tema/sc-48-sr-1-a-4156/default.aspx
Ciste matematicky - 30 km/h na ledu zpusobi brzdnou drahu 57 m (zimni) vs. 68 m
(letni). 11 m rozdil smaze 66 % ze 16,7 m bezpecneho odstupu (1,32 sekundy z
doporucenych 2 sekund).
Na reakci na me brzdeni vam pak zbyva 0,68 s. Ted nemluvim o tom, ze treba ja na
zimnich jezdim lehkym, velmi dobre brzdicim autem, jsem z vysociny, takze na
lede a snehu "umim" a reakcni dobu na problemy mam pomerne dobrou. Bezny ridic z
mesta s beznym autem a vasimi nazory me i pri dodrzeni bezpecneho odstupu v
nejlizsi zime muze "bezpecne" skoncit v kufru. Anebo se vam zda 17 m odstup pri
30 km/h malo?
Nastesti uz nejezdim starym Polem, ktere bylo pro prazaky vylozene nebezpecne
svymi dobrymi brzdami.
Standa
P.S.: No flame please.
Jan Waclawek napsal(a):
> Ak Vas zachranuju pneumatiky, tak nedodrziavate odstup.
> Prosim, zamyslite sa nad tym.
>
> wek
>
> ----- Original Message ---------------
>> celorocni v zime hure brzdi coz je nevyhoda pri tom, kdyz nekdo prudce
>> pribrzdi na zimnich pred Vami pka nemusite dobrzdit.
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
Další informace o konferenci Hw-list