MECH: elektromechanicky akcny clen

j s jarin.hw@gmail.com
Úterý Červen 23 08:49:50 CEST 2009

Zdravim vsetkych,

zhanam nieco, co bude schopne vykonavat kmity s amplitudou radovo 1mm
(nastavitelna) s frekvenciami zhruba do 60Hz (opat nastavitelny
parameter) a pritom to bude schopne kmitat objektom s hmotnostou
zhruba do 30g. Ide o vibracne testy konektorov.

Otazne je, co pouzit. Ako prve mi napadlo pouzit obycajny dynamicky
reproduktor, ale ten nie je prilis usposobeny na to, aby sa na jeho
membranu nieco (drziak vzorky) skrutkovalo alebo pripevnovalo a aj
keby sa mi to podarilo, mam obavy o dlhodobu stalost takehoto
pripojenia.

Nevie niekto, ci existuju a su dostupne akcne cleny, ktore pracuju na
voice-coil principe a sedeli by na moje poziadavky? Nieco som aj
nasiel, medzi prvymi odkazmi v google na heslo "voice coil" alebo
"voice coil actuator", ale tieto zariadenia nevyzeraju byt vhodne do
takych dynamickych podmienok, ako by som rad.

Ked bude najhorsie, pouzijem ten reproduktor, ale chcel by som tam
nieco elegantnejsie.

J.S.