Linux - civilizacni sok

Milan B. milan@bastl.sk
Pondělí Červen 22 00:56:01 CEST 2009

Pre stary hardware vobec nemusite pouzivat obskurne distribucie. Doma
mam nainstalovany CentOS 5.3 (najnovsia verzia) na PIII/800 s 512MB RAM
- nieco ako to vase - a bezi bez problemov. Samozrejme, pre desktop je
vhodnejsie zvolit utlejsi desktop manager - Gnome alebo este lepsie
XFCE (pripadne sa medzi nimi slobodne prepinat)

A neviem co mate proti VI  - Editor, ktory je postaveny tak, ze dokaze
bezat kdekolvek a na (skoro) akomkolvek terminali (dnes sa jedna ani nie
tak o HW terminaly ale o rozne ILO karty, DRAC, LAN konzoly, WEB
konzoly, Java konzoly a podobne sialenosti pouzivane u serverovych
systemov pre vzdialenu spravu, kde je kvalita emulacie na roznej urovni)
je skutocne nevyhnutnym - a unixovymi  administratormi kazdodenne
pouzivanym - nastrojom. Tisice ludi ho pouzivaju kazdodenne. On totiz
svet unixu pri PC s linuxom nekonci, on tam zacina :).

VI proste do unixoidnych systemov patri - tak ako EDLIN do
windowsovskych :) - verte alebo nie, ja som ho vo Viste (a aj v XP) nasiel.

Ten "bordel" vo filesystemoch - preco nikto nenadava, ze vo Viste sa
profily presunuli z "Documents and Settings" pod "Users"? A neboli
profily niekde inde u NT4 (mam dojem ze WINNT/Profiles) ?  a W95/98/me?
a Win 3.x? Windows moze ale Linuxove distribucie  nie?

-m-

PS. Linus Torvalds je Fin.