Linux - civilizacni sok

Petr Kubáč petrkubac@802.cz
Neděle Červen 21 23:47:14 CEST 2009

> Řekl bych, že zásadní chyba byla instalovat verzi 2008 místo nějaké
> nejnovější 2009. Druhá chyba byla pravděpodobně Mandriva, pro začátek by
> bylo asi lepší Ubuntu nebo možná Suse.

No byl jsem varovan pred KDE verze 4 ktere prý znamena vzrazne zpomalení
systemu - nevím jestli je to pravda. (instaloval jsem na Pentium III 733 MHz
a 512 MB RAM) - a jede to slusne az na fakt giganticke ikony, ktere jsou tak
pro 21 palcovy monitor ....
Finta s tím ze se musí Windowsům zakázat vypínat sítovku aby s ní Linux mohl
pracovat, mozná od té doby uz neplatí, protoze byla predmetem nejakého
bugfixu - a existuji i distribuce pro stare pocitace - DELI linux a tak, ale
nehctel jsem se poustet do nejake minoritni distribuce.

V kazdem pripade jsem nadaval na Gatese a MS ale ted vidim nektere veci
jinak - treba protivne odstranovani starych funkci - linux tohle nedela a
vysledkem jsou podivnosti jako je editor Vi umi s nim nekdo ?  mel jsem
pocit jako by  ve VISTACH byl jeste EDLIN - pamatujete nekdo si co to je ?
nebo bordel ve filesystemu, ktery se lisi verzi od verze (stejneho distra) -
Proc proboha ? (a vubec je to svoboda nebo bordel ?)

V kazdem pripade jsem nadsen nad moznosti prepinat v konzoli mezi BASHem a
SH a dokonce ruznymi verzemi a az se jeste naucim hbite editovat systemove
soubory pod ROOTem tak to bude uplne skvele (Linuxu se prikaz SUDO KWRITE
Nazev_souboru moc nelibil a takovy masochista abych edivotal ve Vi teda
nejsem )

Zdravi Petr Kubac