synology NAS, rychlost ??

Kubat Tomas tomas_k@comap.cz
Neděle Červen 21 20:28:25 CEST 2009

ja jsem nic vic ani neocekaval, jen me zarazilo, ta stejna rychlost pres "mizernou" 100Mb sit a  USB/USB ..
a jeste k tomu jak zurive u toho blikaly ty ledky na routeru. spis jestli jsem to nejak nezprovoznil spatne.
pustil jsem nejakyho pruvodce a "namapoval" NAS jako "Z", pak jsem pripichnul do NAS ten ext.USB a zase pres pruvodce
namapoval jako "Y". pak jsem na pc v TC dal kopirovat data "Z" do "Y". tak jsetli to opravdu jede USB/USB.
t.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Tomáš Koželuh
Sent: Sunday, June 21, 2009 8:18 PM
To: 'HW-news'
Subject: RE: synology NAS, rychlost ??

Běžná integrovaná gigabit síťovka zvládá bez problémů 50-70MB/s. Problém nebývá v síťovkách, ale v nekvalitních switchích. V práci máme dva D-Link
NAS-323 nebo jak se ten krám jmenuje a rychlost je maximálně nějakých 10-12MB/s. Přitom kopírování ze serverů běží i oněch 50 a víc MB/s (switche jsou výhradně HP ProCurve, i když jeden je převlečenej SMC). Tedy s jistotou lze tvrdit, že uzký hrdlo jsou ty D-Linky. Obdobně zoufalou rychlost poskytoval jakýsi Western Digital. Krabice s 4x1TB HDD a rychlost maximálně 14MB/s.
Tedy pokud si někdo něco takovýho plánujete kupovat kvůli rychlosti, tak si opravdu dobře ověřte, že to skutečně rychle funguje. Jediný skutečně rychlý řešení zatím bylo použít eSATA.