RE: Atypické zapojení třífázového elektroměru

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Neděle Červen 21 12:02:13 CEST 2009

Pokud pod pojmem dva systemy budou merit jednu a tutez fazi myslite, ze
napriklad na vstup pro L1 a L2 pripojite L1 tak toho moc nezmerite tedy
elektornickym elektormerem urcite ne.
Napriklad ADE7758 je 3fazovy IC pro mereni energie (urcen prave pro
elektormery), ktery ma dokonce pro kazdou fazi vlastni registry a lze z nej
vycitat spotrebu na kazde fazi zvlast, ale pouze pokud je zapojen na 3 faze,
pokud ho budu chtit pouzit jako tri nezavisle meraky pro spotrebu tri
spotrebicu na jedne fazi tak mam smulu merit to nebude, musi tam byt posun o
120St jinak to nefunguje.
Konzultovali jsme to primo s clovekem , ktery u AD tyto IC navrhoval a ten
tvrdil, ze takto se chova vetsina IC pro mereni spotreby.

PN

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Pavel Troller
Sent: Sunday, June 21, 2009 9:37 AM
To: hw-list@list.hw.cz
Subject: OT: Atypické zapojení třífázového elektroměru

Zdravím,
  mám tento jednoduchý dotaz: Mám třífázový elektroměr pro podružné měření
(klasický třísystémový typ pro přímé spotřebitelské měření) a chci ho
zapojit
tak, že nejméně 2 systémy budou měřit jednu a tutéž fázi, ale pokaždé jinou
větev. Důvodem rozdělení větví je dimenzování proudu - každá má vlastní
jistič.
Třetí fáze elektroměru naopak zatím zůstane nezapojená.
  Protože systémy elektroměru jsou na sobě, zdá se, zcela nezávislé,
domnívám
se, že se tímto způsobem nezhorší přesnost měření. Je tomu tak, nebo mi něco
uniká ? A tu třetí fázi - mám zapojit alespoň napěťovou cívku, nebo ji mám
nechat zcela nezapojenou ? Co o tom soudíte ?
  S pozdravem Pavel Troller