kolik sigma je tolerance resistoru a referenci napeti?

Hugo KOTTAS hugokottas@web.de
Sobota Červen 20 06:42:18 CEST 2009

Tohle cele je podle mne s malou chybickou.
mam taky podminky, ze se to dal nekalibruje, protoze je to drahe.

Pro 1% odpor se pocita az 5% zmena odporu ve worst case vypoctech. A ty musi sedet.

5% se sklada: se zmeny letovanim, teplotni, starnuti. A tato cisla dodali vyrobci.

HK

  cely ten figl spociva v tom, ze se tohle _nesmi_ nijak kalibrovat. musi se to navrhnout tak, ze pri pouzitych soucastkach musi byt garantovano, ze absolutni presnost mereni vyjadrena relativne je na nejmensim proudu mensi nez 2%. kalibrovat zarizeni ktere samo slouzi ke kalibraci asi v tomto pripade nebude optimalni. problem neni vypocitat chybu (to uz mam udelane), problem je v tom, ze si nejsem jisty jak presne se vyjadruje standardni odchylka tech soucastek. v datasheetech je uvedena tolerance v procentech. pri vypoctech chyby se ovsem pouziva standardni odchylka (resp, variance, coz je druha mocnina standardni odchylky).

  cele jsem to vypocital a dosadil jsem za standardni odchylku toleranci toho resistoru. vyslo mi, ze za pouziti 0.1% odporu a reference s 0.0005% (ta co je ve schematu) toleranci je absolutni chyba mereni kolem 5% na proudu 8mA a majoritni podil na ni ma ten 500uV ofset u zesilovace.

__________ Informace od ESET NOD32 Antivirus, verze databaze 4173 (20090620) __________

http://www.eset.cz