kolik sigma je tolerance resistoru a referenci napeti?

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pátek Červen 19 22:06:12 CEST 2009

Este doplnim, moze Vas zmiast, ze sigmu resp. bulharsku konstantu N nakoniec niekde v tych vzorcoch pre celkovu chybu najdete; a to pri vyjadreni doveryhodnosti vysledku (confidence level, alebo tak nejak). Predsalen, ak ma nejaky parameter naozaj normalne rozlozenie, tak je pravdepodobnost, ze je chyba vacsia nez bulhar*sigma drobna, ale nenulova; a tieto jednotlive pravdepodobnosti sa nascitavaju do vyslednej pravdepodobnosti, ze urcena chyba je nespravna.

V pripade tych vymeriavanych suciastok je toto pravdepodobnost, ze suciastka nema udavanu toleranciu. Kedze meranie odporu je pomerne jednoducha zalezitost, predpokladam, ze ak by ste podozrievali vyrobcu, ze sa mu taketo nieco stane, tak to bude pokladat za bohapustu urazku. Ostavaju nam faktory ako omylom pouzita ina suciastka pri vyrobe, alebo poskodenie suciastky nespravnym pouzitim (napr. prasknuta suciastka pri nespravnej manipulacii s nou). Toto vsetko nejaku pravdepodobnost ma, sice malu, ale nenulovau; a mali by ste ju odhadnut a do tej celkovej confidence level zahrnut; a kupodivu to nema pritom nema nic spolocne so sigmami. To ste sice pocut nechceli, ale je to tak.

Lenze takto je to v zivote: ked sa snazite silou-mocou napasovat nejaky konkretny postup ci schemu, tak to castokrat vypali uplne inym smerom... :-)

... ked uz je ten piatok...

wek