Rucni osazovani 10-Pin DFN / 20-pin QFN ?

Tomáš Pípal dargos@seznam.cz
Neděle Červen 14 13:22:09 CEST 2009

Jak uz tady napsaly, da se to i rucne.
Potreba je pajeci kapalina nebo pasta. Pajeci plosky predem necinujte,
krome jedne plosky na uchyceni chipu.
Presne usadte a pripajejte chip na jeden nebo pres nekolik sousednich
vyvodu soucasne. Cinove mustky mezi vyvody nevadi.
Pouzivejte mikropajku se spicatym hrotem, tak aby se mohla spicka
soucasne dotknout boku i pajecich plosek.
Chip musi byt presne usazen.
Aplikujte na chip a pcb pajeci kapalinu nebo pastu. Na spicku hrotu
naberte cin. Z boku chipu prejedte hrotem a zapajejte
vsechny vyvody najednou a jednim tahem. Pokud jste tam dali prilis mnoho
cinu mouhou a zustavat cinove mustky mezi vyvodama,
ocistete hrot a prepajejte vsechny piny na boku chipu znovu, tak aby
jste stahli prebytecny cin.
Stejnym zpusobejte zapajejte vsechny 4 strany soucastky.

Vymenu soucatek typu QFN je nejvhodnejsi delat pomoci horkeho vzduchu a
pokud soucastka nema bocni vyvody vubec
jinak nez horkym vzduchem to nepujde.