Patecni rebus

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pátek Červen 12 11:52:29 CEST 2009

> Hezke dopoledne,
>
>     zarovky se zapojuji dve do serie a kdyz uz se situace blizi k
> synchronizaci, tak se jedna zarovka vykrati. Pripadne jsou dve na 230V a
> pak jeste jedna na 24V, aby to bylo uplne presne ;-)
>
>     Take se da fazovat "na svetlo" ale lepsi je fazovat "na tmu".
>
> Z Ústí nad Labem zdraví a hezký den přeje
>

> 					Saša K. Svobodová

Zdravím,
  určitě, velká soustrojí se takto krásně fázují, ale už vidím frekvenční
(a hlavně fázovou) stabilitu dvoutaktního motoru, jehož klika má i s kotvou
generátoru hmotnost pár kg, jak se bude hezky stíhat zkratovat žárovka :-).
  Podle mne žárovka bude stále blikat a ustabilizovat do rozumného stavu
se to nepodaří.

  Kdyby to byla třífázová centrála, navrhl bych, že by se tam mohlo pustit
normálně napětí sítě, generátor ve funkci motoru (je asynchronní, tak jaképak
cavyky) by se roztočil, tím by nastartoval centrálu a pak už by se jen
přidal plyn :-).

  S pozdravem Pavel Troller