Re: Rychlost vlny v ztratovem prostredi?

zoodiskus@vol.cz zoodiskus@vol.cz
Čtvrtek Červen 11 18:18:40 CEST 2009

er=e'=e/e0 abych vam v tech permitivitach udelal jeste vetsi zmatek tak

|e|=Sqrt[e'^2+e''^2] rika se tomu modul relativni permitivity
a pak by melo platit, ze
v=c Sqrt[2]/Sqrt[|e|+e']

teda doufam, Mr Valuch me kdyztak opravi, taham to z pameti a uz si moc
nemapatuji.
WS

>To mi jeste doslo, ale uz jsme se nikde napriklad nedocetl, jak bude
>vypadat vzorec pro rychlost vyjadreny pomoci e' a e'', tedy jaky je
>vztah er a ocarkovanych e.
>Z toho co jsem se tak docetl, tak pro nejake obecne dieletrikum lze popsat
prave pomoci e'  a e'', ktere jsou zrejme funkci frekvence.
Dalsim faktorem je zrejme teplota, protoze u rady materialu se er vyrazne
memi s teplotou.

Ted jsem si tedy predstavil, ze mam treba  ethanol, o kterem se zde psalo,
v tabulkach nebo podle nejakeho empirickeho vzorce vypocitam er pro
danou teplotu. Pro e'=f(frekvence) e''=f (frekvence). Pokud se nepletu
tak merna vodivost =2 Pi f e'' e0  tnz. mohu si zmerit vodivost a dostanu
e''.
Ale jednak nevim zda plati er=e' a pak hlavne nevim jaky je vztah rychlosti
vlny a e' e''?

V kazdem pripade dekuji za vysvetleni.
Jirka