Re: Rychlost vlny v ztratovem prostredi?

www www asrock70@seznam.cz
Čtvrtek Červen 11 17:31:20 CEST 2009

To mi jeste doslo, ale uz jsme se nikde napriklad nedocetl, jak bude vypadat vzorec pro rychlost vyjadreny pomoci e' a e'', tedy jaky je vztah er a ocarkovanych e.
Z toho co jsem se tak docetl, tak pro nejake obecne dieletrikum lze popsat prave pomoci e'  a e'', ktere jsou zrejme funkci frekvence.
Dalsim faktorem je zrejme teplota, protoze u rady materialu se er vyrazne memi s teplotou.

Ted jsem si tedy predstavil, ze mam treba  ethanol, o kterem se zde psalo, v tabulkach nebo podle nejakeho empirickeho vzorce vypocitam er pro danou teplotu. Pro e'=f(frekvence) e''=f (frekvence). Pokud se nepletu tak merna vodivost =2 Pi f e'' e0  tnz. mohu si zmerit vodivost a dostanu e''.
Ale jednak nevim zda plati er=e' a pak hlavne nevim jaky je vztah rychlosti vlny a e' e''?

V kazdem pripade dekuji za vysvetleni.
Jirka

>komplexna permitivita sa zavadza u prostredi so stratami. Ma to potom rozne dopady na rychlost a sposob sirenia vlny v prostredi. To je ale na dlhsie. V principe pokial mame len perfektne bezstratove dielektrikum tak je rychlost sirenia nepriamo umerna odmocnine permitivity. Akonahle sa tam ale zacinaju uplatnovat straty dochadza ku disperzii (rozne frekvencie sa siria roznou rychlostou) a inym javom.
b.