Zesileni signalu GSM v budove

Pavel Krafcik hw@pjk.cz
Úterý Červen 9 20:33:58 CEST 2009

Dobrý večer.

takový pasivní převaděč jsem zažil. Měli jsme suterénní pracoviště, kde
bylo třeba z bezpečnostních důvodů zařídit mobilní telefonování a
použili jsme pasivní převaděč. V 1. patře byla na balkonovém zábradlí
zisková prutová autoanténa (v Eurotelu říkali, že má 6dB a že je pro 900
i 1800MHz). V suterénu byl v podhledu místo jednoho dřevěného čtverce
vložený plechový čtverec s 1/4 vlnou anténkou pro 900MHz uprostřed. Mezi
tím asi 8m kabelu. Jak se změnila síla pole nikdo neměřil, ale před
instalací se tam telefonovat nedalo, po instalaci se telefonovalo bez
problémů. Dokonce mělo vliv připojování a odpojování koaxu k anténce.
Jenže to byl hodně malý prostor, jen asi 10x15m.

Pavel Krafčík