Zesileni signalu GSM v budove

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Úterý Červen 9 20:16:58 CEST 2009

> Chtel bych se zeptat jestli jste to nekdy zkousel prakticky ? Ja to pocitam
> a i se smerovou antenou na strese mi vychazi utlum nekde kolem
> 150dB . To si myslim ze nemuze fungovat ani pri hodne dobrem signalu.

A jak to počítáte ???

Vezmete-li útlum budovy (porovnáním signálu mimo budovu, např. na střeše) a
v budově, získáte určitou hodnotu. Ta by mohla být klidně i 70 dB. Pokud nyní
na střeše vztyčíte slušnou anténu, zisk řekněme 3 dB, pak na koaxu ztratíme
6dB (pokud to bude hodně dobrý koax a nebude moc dlouhý). Teď si představte,
že na konec koaxu připojíte rovnou mobil s externím anténním vstupem. Je jasné,
že ten mobil bude mít signál jen o 3dB slabší než na střeše (3 - 6). A teď
místo mobilu přípojte další anténu. Pak samozřejmě bude se vzdáleností mobilu
od antény signál klesat, ale dle obvyklých vzorců, a 150 dB už je hodně daleko,
to v té místnosti nedocílíte :-). Tak nevím, ale pořád mám pocit, že to vyjde
výrazně lépe :-).
  Jinak ano, v praxi se to opravdu používá a opravdu to funguje.
    S pozdravem Pavel Troller