Re: CPLD - trochem v tom plavu

j.Krajinka@seznam.cz j.Krajinka@seznam.cz
Pátek Červen 5 09:50:34 CEST 2009

Jde mi o takove veci jako je:

- vyuziti rozdilne delky logicke vetve priklad, hodiny, privedene na primo,na prvni vstup NAND na druhy vstup ty stejne pres 5ks invertoru,  posledni invertor na vystupu NANDu a pri 10MHz by z toho mely lezt radove 4ns pulsy
nebo 7474 kde spojime ~Q s Reset pres 2x invertor, to uz na 10MHz fungovat nebude, ale na 1MHz na CLK by z toho mely na Q lezt 90ns pulzy atd.
Zkratka veci, ktere lze s klasickymi 7400 realizovat.

Jirka

>Pokud má mít ten nový pulz také frekvenci 10 MHz, tak to chce nějaké PLL nebo "speciální HW", který musí být na čipu. Pokud tam není, tak máte smůlu. Pokud má mít ten nový signál frekvenci 6/10 MHz, tak se použije obyčejný čítač (process).

Add. hodiny - na všech vývojových deskách je externí krystal a do FPGA/CPLD lezou rovnou pulzy. Na tohle bych ale mrknul na AP - hodiny jsou v hradlových polích celkem magie.

Jak moc můžete zkracovat lze zjisti z časové simulace - jak je tam něco červeně, tak jste zkrátil moc :-) (Extrémně laické vysvětlení -v praxi je to mnohem složitější).

OH

PS: Osobně se mi velmi líbí tahle kniha o VHDL http://measure.feld.cvut.cz/groups/edu/x38aph/pdf/VHDL-Handbook.pdf