Jak pochopit hlášení router-u

Stanislav Šmejkal smejkal@smejkal.com
Čtvrtek Červen 4 15:10:42 CEST 2009

zu1234 napsal(a):
> Potřeboval bych pochopit co mi vlastně říká router (linksys).
>
> Mám k dispozici tyto čísla pro LAN a totéž pro WAN:
>
> LAN Port Receive Packet Byte Count:  18572259
> LAN Port Transmit Packet Byte Count: 88906330
>
> WAN Port Receive Packet Byte Count:  98880554
> WAN Port Transmit Packet Byte Count: 18050434
>
> Jsou to vůbec skutečně přenesené byte?

Tezko rict, 98 MB stahnu za par minut, u me spis dochazi k tomu, ze pretekaji
promenne. Ale pocet bajtu to podle popisu bude.

> Proč se liší to co LAN přijme a to co WAN odešle (upload):
>   18 572 259 - 18 050 434 = 521 825
>
> Proč se liší to co WAN přijme a to co LAN odešle (download):
>   98 880 554 - 88 906 330 = 9 974 224

Treba proto, ze tam neni definovano, co za data to pocita, jestli jde o cista
data, data vcetne TCP hlavicek, na ktere vrstve ISO/OSI modelu se to meri.

Druhou moznosti je to, ze mate v podstate tri druhy provozu:
router - ven,
router - dovnitr,
zevnitr - ven,
samozrejme vsechno obousmerne.

Takze kdybychom zanedbali hlavicky a podoben, da se rict, ze 3% vnitrniho
provozu neni routovano (pingy, broadcasty apod.) a 10% vnejsiho provozu neni
vpusteno dovnitr (vlastni komunikace routeru, odfiltrovane utoky a pokusy o spojeni.

> Potřeboval bych vědět kolik byte jsme stáhli a poslali ven.

Pokud otazka zni, kolik dat proteklo za routerem, pak:

WAN Port Receive Packet Byte Count:  98880554
WAN Port Transmit Packet Byte Count: 18050434

On termin "stahli" je pomerne matouci, protoze pouze cast komunikace vychazi
"zevnitr".

Standa