IP adresa odesilatele mailu

Sudovec sudovec@seznam.cz
Úterý Červen 2 11:09:26 CEST 2009

"Venkovní adresu" nezjistíte. V příslušném řádku "Received:" hlavičky
buď nebude nic, a nebo tam bude údaj o tom odkud SMTP server zprávu
dostal. A teď záleží na tom, kde je SMTP server umístěný:

   - v interní síti: potom bude uvedená vnitřní adresa
   - venku: bude uvedená adresa venkovní

Klientem může být jak emailový klient na PC odesílatele, tak i nějaký
webmail. A webmail opět může být umístěný jak uvnitř, tak i vně sítě.

Podle mne z hlavičky nejde spolehlivě zjistit veřejnou IP adresu
odesílatelova PC.

	S.