MECH: sudockove lozisko

Michal Lukac michal.lukac@fstroj.uniza.sk
Úterý Červen 2 10:47:52 CEST 2009

Pocita sa ekvivalentne staticke a dynamicke zatazenie a podla toho s tabulky
sa voli lozisko.
V tabulke pre lozisku su koeficienty e, Y0 Y1 a Y2
pre kazdy typ loziska je uvedyny v katalogu vztah pre vypocet ekvivalentneho
zatazenia:
konkretne pre tento sudockove
ekvivalent dyn zatazenie: Pr=Fr+Y1*Fa ak Fa/Fr<=e alebo Pr=0.67*Fr+Y2*Fa ak
Fa/Fr>e
a ekvivalent staticke zatazenie: P=Fr+Y0*Fa
Fa a Fr su radialne a axialne zatazenia loziska
a tieto hodnoty sa potom porovnanvaju z tabulkovymi Cdyn  a Cstat
Potom sa este kontroluje zivotnost loziska:

L10=(C/P)^m v milioonoch otackach, C je dyn unosnost loziska a P ekvivalent.
dyn zatazenie.
m je 3 pregulickove loziska a 10/3 pre valcekove, ihlickove,sudockove, a
kuzelikove.

michal.

----- Original Message -----
From: "Jozo" <svk421@zoznam.sk>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, June 02, 2009 9:55 AM
Subject: Re: MECH: sudockove lozisko

> bude a ty hodnoty budou podobne. Ale axialni zatizitelnosti bych moc
> neveril, jestli si vybavuju spravne lozisko tak je to s ohledem na
> konstrukci cista nula. Radialne unese minimalne deset tun.

Pytam sa tu prave preto, ze to lozisko ponukol predajca ako nahradu
axialneho loziska, ktore sa v takom rozmere nevyraba. Ja sa v tom
nevyznam, tak by som si to chcel overit.

Podla tejto informacie:

    http://www.exvalos.cz/valiva-loziska/soudeckova-loziska/

by mali prenasat aj axialne sily, ale konkretnej hodnoty sa neviem
dopatrat. Ked aj najdem nejaku tabulku na podobne loziska, je tam len
staticke/dynamicke zatazenie (~12kN), ale pre aky smer zataze nic...

j.