JTAG pro progranovani Xilinx?

Jakub Ladman ladmanj@volny.cz
Pondělí Červen 1 10:49:28 CEST 2009

Dne Saturday 30 of May 2009 23:06:27 Miroslav Mraz napsal(a):
> Sice jsem to nezkoušel,
> ale našel jsem zajímavý odkaz - http://rmdir.de/~michael/xilinx/ . V
> Linuxu by tedy měl jít emulovat driver windrvr jakýmsi jiným software v
> userspace, takže IMPACT by měl normálně fungovat. Vypadá to, že je to
> zmáklé pro FT2232 a paralelní port - což ovšem neřeší původní problém
> tazatele.

Nevím jak je to se Silabsem, ale Mohu se podělit o zkušenosti se zmíněným
usb-driverem.
Verze kterou mám aktuálně v systému, což znamená asi rok starou, funguje
výborně s paralelním portem v linuxu (pro nezasvěcené, xilinxem dodávaný ISE
pro linux se pro toto pokouší nainstalovat dva moduly do jádra, ovšem ty jsou
nekompatibilní s moderními jádry a oficiální podpora hovoří (tehdy hovořila)
pouze o RHEL4 a 5, a majitelé ostatních distribucí že mají smůlu).

Tenhle program je vlastně sdílená knihovna, která se trikem se systémovou
proměnnou LD_PRELOAD="xxx.so" zavede před spuštěním impactu (nebo celého ise)
a poskytuje rozhraní kompatibilní s originálnímy moduly - mimo jiné to
dokumentuje jak špatnou cestou se programátoři xilinxu vydali, ale to je jiný
příběh, ba román.

Co se týče práce s usb zmíněném i v názvu té knihovny - software podporuje
moduly na bázi FT2232, tj. všechny ty openocd kompatibilní amontecy, olimexy,
ale i verzi od J. Bezstarosti a další, ovšem (!!!!) ve verzi kterou jsem
zkoušel já mi to nefungovalo a při pohledu do zdrojáků jsem zjistil, že se
používá (zatím, jak uváděl komentář) bitbang mode, nikoliv nativní JTAG režim
FT2232 čipu.

Takže nejen že to nepomůže majitelům windows, ještě je potřeba dát si pozor na
to jestli v novější verzi je tento nedostatek dořešen.
Osobně mám celkem již bohaté skušenosti s psaním pro FT2232 v linuxu, takže
jsem si říkal, že bych to mohl dodělat sám a odevzdat původnímu autorovi, ale
pak jsem nenašel čas na to se prokousat napojením na zbytek, které mi nebylo
na první pohled zřejmé.

S pozdravem

Jakub Ladman

PS: Na programování pod windows přes usb mohu kromě originálního mezixichtu od
xilinxu doporučit asix presto.