ADSL spliter splitter - snizit sum a utlum spliteru - co a jak ?

jan.kuba honza.kuba@gmail.com
Středa Červenec 29 22:13:50 CEST 2009

APA napsal(a):
> Mam v ruce momentalne jen 2 ks spliteru, tak toho moc nemohu
> vyzkouset, nejsem spokojen s jejich parametry vuci "bezsplitrovemu"
> pripojeni = sebere to vice nez 1Mbit (zktratka potrebuji lepsi
> parametry, nechci byt na hrane)...
>
> Uz dost na tom, ze jsem z linky, kde Outu hlasil max 3,5Mbit dostal
> (vyberem vhodneho modemu) 8Mbit, linka hlasi 10,7Mbit, se splitrem ale
> jen 9,5 a to bude na hrane, pri vetsi penetraci to pujde do kopru..
>
> Potrebuji tedy vybrat vhodny spliter, s dobrymi parametry (zatim na
> lince je jeste sluzba pro volani, tak proc ji nevyuzit).

Splitery  pro POTS ( mají dělicí kmitočet mnohem níže) nebo stare
splitery od SPEEDTOUCH modemů byly vinikající, co se útlumu týče.
Také bych vyzkoušel  "ústřednový typ" který je zastrčen v  "zařezávacím
ježku" Kdyby jste chtěl laborovat, mám k dispozici cca 10 ks
účastnických typů a cca 4 ks ústřednových. Z těch ústřednových mohu t
dva poskytnout, jsou pouze mechanicky požkozené ( ulomené nože )
elektricky v pořádku.
Ale posílat se mi to nechce :-(   ideální osobní "odběr"  otestování a
zbytek vrátit..... :-)
Já si osobně myslím, že rozdíly, které vidíte jsou dány lepším
přispůsobením linky a modemu bez splitteru, než s ním. To se ale opravdu
může u různých spliterů lišit.
Některé jsem viděl otevřené a i v HW jsou rozdíly ( počet indukčností,
kapacit..... )

Mě se jednou stalo, že nějaký paralelně připojený telefon k lince ( před
spliterem) "vykompenzoval" vedení a lítalo to lépe....
Většinou je to ale obráceně.