OT - zase elektrocentrála :-)

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Středa Červenec 29 08:48:25 CEST 2009

Zdravím,

> SLavia ST120 ma jmenovite otacky 1800 ot/min.

Vím, ale nižší se dají dobře nastavit (je tam taková páka se šroubovou
aretací). Jelikož nechci ze stroje tahat maximum (15 kVA na elektrické
straně mi bohatě stačí), myslím, že mu uberu. Alespoň se motor nebude
tolik opotřebovávat.

> Pokud to chcete jako zalozni
> generator tak bacha na jednu vec a tou je dnesni "moderni" eko nafta s
> obsahem repkovych silic, bude se vam to v nadrzi separovat, bude to
> pohlcovat vlhkost a drive nebo pozdeji vam to zasere celou palivovou
> soustavu a az po roce a pul budete chcti centralu nahodit mozna jistite, ze
> to na tu pastu v nadrzi nechce naskocit.

Plánuji 2 nádrže. V jedné bude něco, co bude dlouhodobě stabilní (nějaká
co možná ne-eko nafta :-)) a druhá bude pro spalování použitého přefiltrovaného
fritovacího oleje a jiných chuťovek. Spouštění a závěr běhu se vždy provede
s čistou naftou, zatímco vlastní běh může pálit olej. Dá se tedy někde sehnat
standardní nedegradující nafta ? Nebo do téhle nádrže nalít kvalitní petrolej
či LTO ?

S pozdravem Pavel Troller