ASM x C

Miroslav Šinko sinkomiro@gmail.com
Pátek Červenec 24 21:25:40 CEST 2009

Nezvyknem sa zapajat do hadok C/asm, pouzivam oba podla toho, co sa
kde hodi. Vasu otazku pokladam za odbornu, tak dam svoj priklad casti
aplikacie, kde sa C pouzit nedalo: posielanie samplov zvuku (hovorene
hlasenia) na I2C D/A prevodnik. Aby bol zvuk reprodukovany spravnou
rychlostou, muselo byt casovanie dodrzane presne. Navyse MCU nemal I2C
periferiu, takze vysielanie jednotlivych bitov bolo robene programovo.
Pre taketo rychlosti sa pocitaju cykly instrukcii medzi bitmi, na
timer treba zabudnut. S danymi prostriedkami a danou frekvenciou
X-talu to vychadzalo takmer na hraniciach mozneho, nejake vetvy
podprogramu som musel casovo dorovnat 1-2 nopmi.

miro