Monitor 9 bit seriove linky

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Čtvrtek Červenec 23 10:47:21 CEST 2009

Toto je jedna zo zasadnych bolesti UARTu v PC (16450 a potomkovia) - maju 5-6-7-8 datovych bitov, ale 9 nativne nie. Onoho casu, ak bolo treba 9 bitov, tak sa pouzivali speci karty s UARTami od Philipsu, ktore ten 9-bitovy rezim nativne vedeli.

Tym MARK/SPACE sa to do urcitej miery odzubat da, ale len v okresanej podobe - fullduplex je napriklad nemyslitelny, medzi-bytove casovanie je (najma pod Win) problematicke). Ale videl som specializovane softy pre konkretne 9-bitove protokoly, ktore to zvladnute (teda v tom halfduplexe) mali, takze ist to ide, ale je to zrejme pracne.

Ze Bray prijima a zobrazuje 8 bitov z tych 9 bez problemov je dane tym, ze UART aj ked prijme byte ktory je podla aktualneho nastavenia parity chybny, normalne ho ulozi do prijimacieho registra resp. FIFO, ale priradi k nemu flag PE (parity error). Je vecou obsluzneho softu, ako sa s takymto pripadom vysporiada. Nuz a kedze WinAPI je pre seriak definovany tak debilne ze sa nedaju jednotlive chybove flagy priradit jednotlivym bytom, Bray jednoducho vsetky tieto flagy (aj FE) ignoruje a vsetky prijate znaky - aj tie "vadne" - zobrazi.

wek