LED televize

Robert Baranka baro@atlas.sk
Středa Červenec 22 22:00:54 CEST 2009

> predpokladam, ze nik z pritomnych nepouzival na CRT monitore 60Hz :-)

Děláte si legraci ? A jaké snímkové frekvence si myslíte, že se používaly
dříve ? Neprokládáných 60 Hz bylo luxusem, který přišel až s EGA a VGA
kartami :-D

nerobim. len som mal na mysli trosku pokrocilejsiu dobu...
win s bielym pozadim
na tmavej obtazovke v textovom rezime je blikanie menej viditelne (aj ked
vplyv na zrak je rovnaky)
jednoducho plati cim vacsi a svetlejsi obraz, tym je blikanie vyraznejsie,
ale to iste viete

> ad 200Hz LCD

Nevím, na TV se téměř nedívám, jen na DVD a to raději používám projektor.
Takže pro mně _subjektivně_ je přínos LCD 200Hz technologie nulový :-) Tím
samozřejmě netvrdím, že někdo jiný neobětuje dovolenou, jen aby si takový
přístroj mohl pořídit. Ale zdůvodňovat to objektivním měřením... Možná, aby
ukecal manželku :-)

ale ani ten projektor asi nebol v cene jedneho oroseneho :-)
kedze nepoznam sondu a sposob merania, ktore autor povodneho prispevku
pouzil, nebudem ho spochybnovat

Ad fotografie - viděl jste někdy, co dokáže PAN fotograf s přístrojem velmi
podobným dírkové kameře ? Poučné.

s tymto suhlasim, pan fotograf spravi perfektnu fotku aj s krabicou od
topanok
lenze ked tam da namiesto fotocitlivej dosky snimac z lacnej web kamery
ostane len dobry napad :-(
dovolim si zacitovat: "Sračka zůstane sračkou, bez ohledu na to, je-li
pořízena mobilním foťákem v rozlišení 640x480 pixlů nebo
profesionální  zrcadlovkou za půl mega", ale Panu Fotografovi kvalitny fotak
len pomoze :-)

Ad Kid - Zkuste si Kida stáhnout, zkonvertovat a porovnat. Byl jsem docela
překvapen.

Neviem, nechce sa mi hladat HD verzia Kida a naviac si ju nemam na com
pozriet - vo FullHD mam sice monitor, ale tych 24" sa mi vidi malo na
pozeranie filmov (mozte poslat sukromne odkazy, raz mozem skusit). Ale mna
neuspokojuje ani obraz tych 200Hz LCD a uz vobec nie ich cena :-)
Ale nechce sa mi verit, ze ked pouzijem rozlisenie 320x240 na ploche s
uhloprieckou trebars len meter, budem mat subjektivne porovnatelny obraz,
ako ked na rovnakej uhlopriecke budem mat vyssie rozlisenie

Ale celkově si myslím, že zde došlo k nepochopení. Samozřejmě existují
(viditelné) rozdíly mezi běžným LCD TV a 200 Hz LCD TV, to nikdo nepopírá.
Avšak rozhodující je _subjektivní_ vnímání tohoto rozdílu, neboť se jedná o
spotřebitelskou záležitost. Jediné relevantní objektivní hodnocení je, kolik
to vydělá peněz :-)

JF

Vacsina firiem predavajucich svoje produkty to robi preto, aby zarobila. A
urobi vsetko preto, aby zarobil co najviac, trebars do nebies vyzdvihovat
absolutne nepodstatnu vlastnost. Hlavne ked to bude mat za nasledok zvysenie
predaja. A prave preto som obetoval cas, aby som si, subjektivne, porovnal
prinos tejto technologie. Skuste tak urobit aj s panom Mlynarcikom, mozno
umenite nazor... /Pouze spolu s kolegou Mlynarčíkem silně pochybuji, že
výsledný dojem ze sledování televize je přímo úměrný obnovovací frekvenci
displeje. Nebo si snad myslíte, že že 50V je horší napětí, než 200V ? (:-D)/

a este k tym napatiam, naozaj som to napisal zle, povodne som to myslel tak,
ze medzi tymi napatiami je rozdiel a nie ktore je lepsie a horsie :-D ale
musite uznat, ze vyhrat 200k (mena) je lepsie ako vyhrat 50k (mena), aj ked
aj to potesi... Jednoducho je v tom rozdiel a prinos rozdielu (najlepsie
prevedeny na menovu jednotku) si musi posudit kazdy sam.

neberte tuto polemiku v zlom, len odpovedam na otazku M. Mlynarcika:
---
A v com je to prinos ?
                                                Milan  Mlynarčík