LED televize

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Středa Červenec 22 17:58:35 CEST 2009

Z hlediska focení hranté budovy má dírkové komora jen jednu výhodu:
- Z principu dokonale rovinné zobrazení (resp. přesně takové, jaký je tvar
snímací plochy).

Dále již následují jen nevýhody, dané též principielně:
- Malé rozlišení na jednotku plochy obrazové roviny
- - když uděláte malou dírku, budou z ní vycházet robíhavé svazky, dojde k
rozmazání.
- - když bude velká, rozbíhavost se zmenší, ale tlustý paprsek malou tečku
neudělá.
- Mizerná světelnost (50, 100, ...) budete muset exponovat dlouho, nebo si
na to bliknout atomovkou:-)

Takže jsem si jist, že když půjdeme společně fotit barák, Vy dírkoněm, já
starým MP3 přehrávačem (který má nějakou náhodou rovinné zobrazení) budeme
mít oba všechny čáry krásně rovné, ale:
- Vy na rozlišení, jakého já dosáhnu s čipem 4x3 mm budete muset mít film
160x120 mm.
- Vy budete mít místo chodce před barákem čmouhu a já nejen chodce, ale i
holuba, co mu právě ... na hlavu.

A když přijde panem Foldynou zmiňovaný Pan fotograf, vezme si naše foťáky,
stoupne si jinam než my a jeho fotky budou určitě hezčí než naše:
- Ta z Vaší "krabice od bot" bude samozřejmě zas mírně rozmazaná, ale to
rozmazání bude mít umělecký smysl a půjde z toho udělat i plakát.
- Mě vynadá, že mám na svý "krabičce od mejdla" tak zasviněnej hledáček, že
skrz něj není vidět, ale nakonec za použití displeje udělá též fotku na
plakát, kde jako hlavní umělecké + bude využita špína uvnitř objektivu a
malej dyn. rozsah čipu.
- Pak vybalí svůj full frame Kanón a udělá další, úplně jinak dokokonalou
fotku.

:-)

PH

From: "Jaroslav Lukesh" <lukesh@seznam.cz>
Dírková komora je nesrovnatelná s jakýmkoli objektivem, porovnáváte
neporovnatelné. Snad jedině s měchem se daly udělat fotky, které se blížily
výsledkům z camera obscura. Myslím teď technické hledisko, ne umělecké.
Stačí vyfotit nějakou hranatou budovu a rozdíl mezi X megapixely se
supersklem a pinhole objektivem poznáte na první pohled - ve prospěch dírky.
Samozřejmě že se to dá zkorigovat ve fotošopu, ale proč už to ten superfoťák
neudělá sám?

From: "Jiri Foldyna" <jiri.f@avizo.cz>

Ad fotografie - viděl jste někdy, co dokáže PAN fotograf s přístrojem velmi
podobným dírkové kameře ? Poučné.