Re: sdílení souborů přes router

Petr Hronek trit@atlas.cz
Pátek Červenec 17 22:26:31 CEST 2009

Zdravím
Dobrá, ono by to šlo, u většiny "routerů" ale pouze jedním směrem. Trochu mi
uniká význam "procházet" většinou toto není nutné dá se to řešit mapovánim,
oba počítače jsou na privátních adresách, přemýšlím o důvodu routeru a o
sdílení mezi PC které prakticky degraduje bezpečnost, možná by neškodilo
trochu více informací. Standardní situace je:
internet-router-jednotlivá pc nebo servery (případně rozdělená v
jednotlivých subnetech)
internet - router - namapované porty služeb na jednotlivá PC
V běžné firmě, případně domácnosti si nedovedu dost dobře představit důvod
pro takováto zvěrstva obvzlášť pokud první PC nepoužívá veřejnou IP.

Petr Hk

----- Original Message -----
From: "Ales Filip" <nostromo@khnet.info>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, July 17, 2009 11:03 AM
Subject: sdílení souborů přes router

Dobrý den,

Potřeboval bych poradit s routerem.
Zjednodušeně:
PC1 s adresou 10.106.1.1
Router s NAT (krabička, ne PC)
PC2 s adresou 192.168.1.1

Potřebuju na těchto PC sdílet soubory (SMB). Když zadám na PC2
\\10.106.1.1\sdileny, tak se síťová jednotka dá připojit. Ale já
potřebuju, aby šlo tou sítí procházet, aby bylo vidět z jednoho PC na
druhé, a aby šlo namapovat disk pomocí \\PC1\sdileny A to mi bohužel
nefunguje. Na routeru jsem namapoval porty 445, 137, 138, 139.

Je nějaká šance, jak to rozchodit?
Dík za rady

Aleš Filip