[OT:] Cykloprilba

Pavel Kutina hw@prelude.cz
Pátek Červenec 17 18:23:10 CEST 2009

Obavam se, ze tohle zadna statistika nepostihne. Flaknu s sebou na kole,
brinknu se do hlavy, posbiram se a jdu si domu osetrit odreniny a oderky. A
kdyz si vsimnu, ze ta prilba je krachla a rozsypana, reknu si jen, ze to
byla klika - ale nepobezim to hlasit ministerstvu vnitra, aby meli co dat do
statistik.

Ano, pro urcite druhy nehod je prilba prinosem, naopak bez prilby by
pravdepodobne mnohe nehody nevznikly. Pud sebezachovy je docela mocny a s
prilbou a chranicema na klouby mi nastavi pomyslnou "mez preziti" daleko
dal, nez bez nich a dovoli mi tak daleko vic riskovat.

V dobe, kdy jsem jezdil, jsem se na kole roztloukl mockrat a parkrat i
celkem nehezky, ale i tak ziju - a hlavu mi vzdycky ochranily ruce (ktery to
parkrat slusne odskakaly, i nejaka zlomenina by se nasla). Mozna, ze s
prilbou bych ten "chranici reflex" ztracel a padal jinak, s tim, ze hlavu
zachrani prilba, tak se o ni nemusim ani podvedome starat.

Pavel Kutina

P.S.: Dovolil jsem si zmenit subject na neco srozumitelnejsiho.

----- Original Message -----
From: "Milan B." <milan@bastl.sk>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, July 17, 2009 5:58 PM
Subject: Re: Odpovědět odesílateli: Hw-list Digest, Vol 57, Issue 47

Ja tiez poznam jeden o tom, ako padajuci kus omietky rozil okoloiducemu
hlavu   ... mali by sa zaviest povinne stavbarske prilby pre chodcov ...

Vsade sa hovori o tom, kolkym cyklistom prilba zachrani zivot ... ale
existuje seriozna statistika, kolkym urazom by prilba *naozaj* zabranila
pri beznej cykloturistike, respektive u cyklistov bv beznej cestnej
premavke (ziadni vrcholovi a adrenalinovi sportovci)? A iba pripady, ked
doslo k narazu takeho typu, ze by prilba zabranila urazu ... a babka
zrazena kamionom do tejto kategorie urcite nepatri.

Proste udaje, ktore by naozaj opravnovali zaviest prilbu pre vsetkych a
vsade. Hladal som, nenasiel som...

-m-