sdílení souborů přes router

"Ing. K.Prokůpek" kpr@seznam.cz
Pátek Červenec 17 13:07:20 CEST 2009

Dle parametrů bych mu nekřivdil. Používáte DHCP nebo statické IP ?
Problém někdy jde vyřešit statickou IP, ale v tomto případě to vypadá
složitěji. Vícekrát již jsem potkal router, který má problém se chovat
jako switch. Respektive primárně je vyroben pro komunikaci přes WAN,
nikoli na další LAN port (vnitřní traffic na úrovni switche).
Zkusil bych sniffovat oba počítače propojené kabelem napřímo, pak
sniffovat přes router a porovnat co tam leze a co ne. K tomu lze použít
třeba program Wireshark + nainstalovat driver Pcap.

SMB až tak do detailu neznám, tak nevím jestli nedochází k otevření
dalších náhodných portů, podobně jako u FTP přenosu. Právě v oněch
náhodně otvíraných portech může být problém, že router to utopí. Některé
routery mají funkci trigger port, která slouží pro podobné aplikace
které komunikují příkazy po nějakém jednom kanále s pevným číslem portu
a další se otevírají dle potřeby a dle dispozice které číslo portu je
volné. Mělo by to fungovat tak, když router zachytí aktivitu na trigger
portu, tak automaticky povolí rozsah dalších portů kde se mohou
vyskytovat související přenosy.

KPR