Re: OT: MagLevCar - takovej skoro páteční nápad
Pavel KREJCI
krepa76@gmail.com
Čtvrtek Červenec 16 22:54:41 CEST 2009
Jak by to bylo s tesnosti aby se do mezery nedostaly necistoty (blato,
voda, prach)?
Pri najeti do diry nebo na nerovnost bude auto pokracovat patrne po podvozku.
PK
2009/7/16 Tomáš Vymětal <vymetalt@gmail.com>:
> Při odpoledni jsem dostal jakýsi záchvat geniality (nebo spíš blbosti) a
> přemýšlím, že bych se pustil do realizace. Šlo by o vytvoření klasické
> pneumatiky s diskem, které by bylo k autu připevněno bezkontaktně. Disk
> by musel být permanentně zmagnetizován (pravděpodobně s více než dvěma
> póly), náhon by pak tvořily cívky. Na první zamyšlení mne napadají
> problémy jako:
>
> - Tření s vozovkou zůstává, odstraněním ložisek a dalších mechanických
> dílů se "pouze" odstraní problém mazání, odstraní se hlučnost a
> nepohodlí kvůli kontaktu s vozovkou
> - Je třeba vyřešit diferenciál softwarově, což ale u elektromobilů s
> motorem na každém kole stejně už musí být, takže asi nebude problém
> - Vyosení ... tady mě napadá jen dát dolů víc cívek, případně horní
> nebudit naplno
> - Problém odběru .. todle nedokážu vůbec spočítat, ale i menší railguny
> používají poměrně velké kondenzátory
> - Parkování, tady by asi musel mít disk i na vnitřní straně nějakou
> vycpávku, která by umožňovala celý vehikl na kolo posadit
> - Téměř konstantní spotřeba i při stání a na "neutrál"
>
> Pro použití v automobilismu to zrovna nevidím, ale pro modeláře už by to
> mohlo být zajímavější. Co vy na to? :)
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
Další informace o konferenci Hw-list