Pracka - snimace - rozlustenie

Jozef Racek Jozef_Racek@tempest.sk
Středa Červenec 15 17:14:11 CEST 2009

Nemam rad otvorene problemy, tak si sam odpoviem (mozno niekomu pomozem,
alebo si aspon ulahodim 'samomluvou"
;-)))

Chyba bola nakoniec relativne jednoducha.
Snimac otacania bubna, ktory je pri remenici pohonu je realizovany ako
magnet a jazyckovy kontakt ( kodul je oznaceny honosnym nazvom DSP)
V normalnom stave magnet drzi jazyckovy kontakt zopnuty ( remenica je z
nejakej hlinikovej zliatiny)
Na jednom mieste je asi 20 cm kovovy pasik na remenici, ktory prerusi
magneticke pole a jazyckovy kontakt s rozopne.
Jazyckovy kontakt je ku kontaktom na kable ( fastonom) pritlacany iba
pruzinkami.

Chybu sposoboval ciastocne zmagnetizovany jazyckovy kontakt, ktory v
"statickom" rezime ( pri otacani remenice rukou)
"fungoval dobre" - teda spinal, rozpinal ... podla polohy tieniaceho
plechu na remenici.
Pri realnom rezime sa z dovodu zmagnetizovania kontakt rozopol neskor a
zopol skor, ako pri spravnom=nezmagnetizovanom
jazyckovom kontakte. To sposobilo, ze impulz bol kratsi a po filtracii
na RC clenoch bol tak zdeformovany impulz, ze
procesor nebol schopny impulz rozoznat a teda vyhodnotil, ze remenica a
teda aj bubon sa netoci.

Meral som kontakt voltmetrom pri otacani motorom - impulz na vodicoch bol,
pomohol az osciloskop a reverse ingeneering, kam to ide na procesor...

Nakoniec som teda vyhral ( teda aspon dufam .... klop, klop, klop.... )

Dodo