Regulator otacek spalovaciho motoru

Lubor Otta butan@geoinvest.cz
Středa Červenec 15 10:35:40 CEST 2009

Koder Petr napsal(a):
> Rizeni karburatoru elektronicky u elektrocentraly bude asi tezko dost rychle. Uvazoval bych o regulaci na elektricke strane generatoru nebo při zvýšeni otacek vypinat zapalovani. Nespáleného paliva by nebylo moc, protože prechodu bude (snad) malo.

To vypadá zajímavě. Skoda že to nefunguje i pro nárůst zatížení.

> U sekacky byva rizeni otacek reseno tak, ze je klapka ovladajici karburátor vychylovana proudem vzduchu od ventilatoru setrvačníku. Tedy mechanicka vazba. Pokud regulace funguje, je relativne rychla s spolehliva.
Jak u sekačky tak u centrály mám asi watův regulátor. nerozebíral jsem
to, ale ze skříně motoru vychází hřídelka a kroutí se podle otáček. Na
ní je praporek který hýbe karburátorem, a regulace je nastavením tahu
pružiny za praporek. Od elektronické regylace asi PID bych si sliboval
zlepšení dynamiky, a snad snížení regulačních odchylek...

Lubor