Re: OT: Zapojení přístrojové zásuvky 230V

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Úterý Červenec 14 19:51:57 CEST 2009

2009/7/14 Pavel Troller <patrol@sinus.cz>:
> Zdravím,
>  zajímalo by mne zapojení přístrojové zásuvky 230V (tj. např. jako na PC),
> avšak pozor, výstupní, tj. s dutinkami. PE je jasný, ale nevím, zda jako na
> běžných zásuvkách má být L vlevo a N vpravo, nebo zda to náhodou není
> obráceně (tuším, že u jednoho PC zdroje, který měl výstupní zásuvku, jsem se
> s tím kdysi setkal).

Tohle je v HW news takové věčné téma, kdysi tady padlo, že při
prohození L a N nefungovala automatika plynového kotle, která si to
nějak hlídala. Ale o žádnym jinym přístroji, co by s tím měl problém,
jsem už neslyšel. Takže je to víceméně kosmetická záležitost ;-)
Proměřte si šňůru od PC doutnavkovou zkoušečkou a budete mít jasno...
pokud to teda zrovna Číňani neprohodili ;) Nebo to zapojte podle toho,
jak je to na tý zásuvce označený.

Pavel Kadečka.