HDMI kabely, kvalita, HDMI propojeni, anynet

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Pondělí Červenec 13 07:25:18 CEST 2009

2009/7/13 Zdenek <zdej@atlas.cz>:
> Je pravda, ze Scart stoji pod 50 Kc, ale kvalita tomu odpovida. Nedavno
> jsem mel podezreni, ze je SAT nebo TV na reklamaci. Lehce se menily
> odstiny barev. Nebylo to moc videt. Prevazne na statickych scenach a na
> oblicejich (typicky moderator ve zpravach). Vyzkousel jsem 3-cinch
> (video-L-R) a bylo po problemu. Pritom by mel byt mene kvalitni nez Scart.

No "SCART" je jen konektor a ještě to neříká nic o tom, jak je
přenášený signál, jsou asi tři nebo čtyři způsoby, tj. základ je
kompozitní video (ekvivalent k 3-cinch), pak s-video (zvlášť barva,
zvlášť jas, známý minidin 4-pinový konektor), pak ještě RGB a snad i
YPbPr. Všechny ty signály musí být vedeny zvlášť stíněnými kablíky
(navíc asi i s danou impedancí), pokud je uvnitř SCART kabelu jen 20
drátů s jedním stíněním navrchu, tak výsledky budou všelijaké a s
kabelem se musí čarovat, tj. buď aspoň ustřihnout některý dráty aby v
obraze nebyly duchy a ve zvuku přeslechy nebo rovnou kabel vyhodit,
použít jen konektory a napájet si tam svoje jednotlivý stíněný kablíky
;)

Pavel Kadečka.