[OT] Nikon D5000 + 18-55 VR ?

Sobota Červenec 11 10:26:42 CEST 2009

Díval jsem se na parametry a testy toho SONY F828 a je to vlastně stejné
jako moje Minolta A200. Stejný rozměr čidla, stejný rozsah objektivu, zoom
ovládaný mechanicky kroužkem, stejné nadávání na šum.
http://www.budu.cz/budu/index.php?zobraz_kategorii=1&subkategorie=4&clanek=445
Když Minolta zanikla, nekoupil je náhodou Sony? Obecně platí že menší šum má
větší čidlo, k tomu je větší optika, takže rostou rozměry, hmotnost a cena.
Trochu rozdíl v charakteru šumu je mezi čidly CCD a CMOS, jeden bude chválit
CMOS a jiný zase CCD.
Video na foťákách - musíte si uvědomit, že foťák má jiné čidlo než kamera.
Foťák naexponuje obrázek, pak zavře uzávěrku a obsah buňek přesune (ve tmě)
do převodníku. Kamera má pixely dvojité, vždycky jeden citlivý na světlo a
jeden zakrytý. Nemá mechanickou uzávěrku, obrázek přesune do těch zakrytých
a tam si je při světle postupně cpe do převodníku. Kamerové čidlo má menší
rozlišení a vlastně i poloviční aktivní plochu, takže větší šum.
Když na foťáku natáčím video a něco tam hodně svítí, exponuje se to i během
přesunu pixelů a objeví se v tom místě svislá čára. Nedokážu si představit,
že by to sučasné foťáky měly jinak - nebo možná to dokážou právě ty CCD
čidla?

Anděl

----- Original Message -----
From: <j.Krajinka@seznam.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Saturday, July 11, 2009 1:44 AM
Subject: [OT] Nikon D5000 + 18-55 VR ?

Az tak super cena, aby telo D5000 + Nikon AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G
VR Lens vyslo pod 10 kKc to neni, ale rekneme, ze se to k teto cene alespon
priblizuje. Bohuzel jde o zvlastni promo nabidku omezenou na 1ks.
D90 by sice take byla mozna, ale i kdyz proti cenam fotoskoda, je cena cca
polovicni, tak pokud pridam dve skla je to uz docela ranec a nejde o cenu
typu ""misim to mit".

Apropo skla, jiz to par ket nesleduji a i predtim jsme spise pokukoval po
Canonech a jejich L rade, jake objektivy od Nikonu doporucujete? Co jsme tak
v rychlosti koukal tak bych asi sahl po
Nikon AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G VR Lens
AF-S DX VR Zoom-NIKKOR 55-200mm f/4-5.6G IF-ED
plus tele predsatka 2x
Beru to jako snad dobre skla, ktera jeste zaplatim.

Jak jsme jiz rikal, ani nevim zda do toho jit, ma Sonka F828 sice neni
zrcadlovka, ale ma pomerne slusny 28-200 F2.0-2.8, naprosto mi vyhovuje
natacitelne telo (to mi vadi na D90, u D5000 to resi vyklopny LCD). Abych
jen nechvalil, narazim na pomalejsi ostreni, nizsi rychlost pri foceni
rychlych deju obecne, vyssis sum pri spatmen svetle,obcas  bych uzil delsi
sklo. Myslite, ze tyto problemy resi at jiz D5000 ci D90?

Dekuji
Jirka

P.S. Video, oba Nikony umi  HD video, je to prakticky pouzitelne tzn. dokaze
Nikon nahradit HD kameru nebo jde o zajimavou ale nepouzitelnou
marketingovou funkci?

>Zdravím
Je otázka, co je to dobrá cena?
pokud se pohybujete v kategorii <10k pak bych neváhal - kompatibilita s
příslušenstvím Nikon, i přes to, že je to jejich lowend zrcadlovka (pokud
bych si mohl vybrat, tak bych šel do 90tky) možnost dalšího růstu -
příslušenství je nahoru kompatibilní, takže až vás omrzí amatérské tělo,
stačí koupit nové..
Je to masový výrobek, ale stále je to Nikon, v tuto chvíli by jedinou roli
hrála cena (taky bych do toho šel - byly by dva?).

Petr Hk